Open Leidse Kampioenschappen 3 september 2023

Dinsdag, 5 september 2023

Zondag 3 september 2023 werden de Open Leidse Kampioenschappen gevist in het Aarkanaal Tolhuiskade. De loting zou in het clubhuis plaats vinden, maar doordat we geen licht en water meer hadden is het verplaatst naar de waterkant. De opkomst was dit jaar groot we hadden 35 man. De weergoden waren ons deze dag gunstig gezind. Rond 06.30 uur werd er geloot en trok ieder naar zijn plek. De hengel keuze was vrij. 08.00 klonk het startsignaal. De voerballen verdwenen in het water, nu maar wachten op de eerste aanbeet. Dit bleek voor veel vissers een probleem. De vangsten vielen tegen. Rond 13.00 uur klonk het eindsignaal en werd er gewogen. Als eerste met een gewicht van 4800 gram was Peter Smit. Op plaats twee eindigde Johan Doesburg met een gewicht van 3920 gram en op plek drie Kees Schouten met een gewicht van 3620 gram. Al met al een geslaagde dag en we hopen volgend jaar met een nog groter aantal vissers aan de waterkant te verschijnen.

De witviscommissie.