Visles voor school De Bron 23 juni 2023.

Vrijdag, 23 juni 2023

Wat een succes. Rond 10.45 uur hadden we afgesproken bij de school De Bron in Leiderdorp. Wij zijn Pom, Benjamin, Ton en Jan. We werden welkom geheten door de lerares die de ochtend editie zou waarnemen. Rond 11.00 uur begonnen Benjamin en Pom hun kennis over te dragen aan 15 leerlingen, die wat meeviel aandachtig luisterden. Er waren een paar kinderen die weleens gevist hadden. Toch viel het op dat er kinderen bijzaten, die nog nooit gevist hadden dat ze redelijk veel van de vis wisten. Ondertussen had Benjamin de hakensteker uit gedeeld. De kinderen kregen het les materiaal uitgedeeld en kregen de opdracht een kruiswoord puzzel in te vullen. Dan werd er een filmpje getoond van een meerval en een haai. Rond 12.15 uur werd de les beeindigd en kregen de kinderen een tas met informatie over het vissen en hoe men een jeugdlidmaatschap of de jeugd VISpas kan aanvragen. De kinderen gingen eten en wij togen naar de waterkant. Pom en ik hadden het water gecontroleerd op kruiken bladen. De houtkamp lag er vol mee, dus werd het de Hofvijver in Leiderdorp. Pom had al voor gevoerd en de plekken gemarkeerd. Na wat gegeten te hebben werden de hengels opgetuigd en uit gepeild. Rond 13.00 uur kwamen de kinderen en werden verdeeld onder de begeleiders. Het spannende moment van de dag brak aan wie ving er een visje. Nou alle leerlingen vingen vis voorntjes, bliekjes en een enkel baarsje. Ook een opa van een van de kinderen kwam helpen.
Rond 14.30 uur werd het stop sein gegeven. De kinderen bedankte ons en gingen weer naar school. Al met al was dit een geslaagde dag met veel vis. Op naar de volgende. Foto"s staan in het album.