100 jarig bestaan 15 april 1922-2022

Zondag, 3 april 2022

LEIDEN - De Leidse Hengelaarsbond bestaat op 15 april 100 jaar. Groots kunnen we het echter nog niet vieren, aangezien het nieuwe clubhuis aan de Vlietweg nog niet af is. De festiviteiten worden daarom vooruitgeschoven naar mei 2023.

En met ruim 5600 leden belooft het een groot feest te worden. ‘Voor zover ik weet zijn we de grootste sportvereniging van Leiden en omstreken. En tijdens de coronacrisis zijn we nog eens met tien tot vijftien procent gegroeid. Ook dat vieren we volgend jaar, want het huidige clubhuis ziet er nu niet zo gezellig uit,’ aldus voorzitter Han van Bemmel.

In het hele land is vissen populairder geworden door de coronacrisis, en bij de Leidsche Hengelaarsbond is voor ieder wat wils. Van Bemmel: ‘We hebben niet alleen competities voor senioren, ook voor de jeugd doen we veel, zoals het organiseren van lessen op scholen in samenwerking met Sportvisserij Nederland. Daarnaast hebben we wedstrijden voor lichamelijk en verstandelijk beperkten en organiseren we wedstrijden waarvan de opbrengsten naar KiKa gaan.’

Voor nieuwe leden is volgens Van Bemmel genoeg ruimte. Geïnteresseerden mogen altijd langskomen. ‘We zijn elke dinsdagavond open, vanaf 19.00 uur t/m 21.00 iedereen is dan welkom,’ zegt de enthousiaste voorzitter.
Onze doelstellingen voor de toekomst zijn om een sterke regionale hengelsportvereniging te blijven,waarin het belang van de sportvisser voorop staat.

Met vriendelijke groet ,

Han van Bemmel
Voorzitter Hengelaarsbond voor Leiden en Omstreken.
0655367376