Open Leidse Kampioenschappen 2021

Maandag, 6 september 2021

Beste vissers,

Zondag 5 september 2021 werden de Open Leidse Kampioenschappen gevist in de Zijl. Het aantal vissers wat zich had aangemeld bedroeg 30 man. Er kon dus in twee vakken gevist worden A en B. Groep A viste vanaf de rolpalen tot aan het Joppe, groep B het laatste stuk tot aan de Kaag. De dag zou geweldig worden qua weer. De steknrs konden rond 06.45 uur opgehaald worden aan de waterkant. Andere jaren in het clubgebouw maar i.v.m. corona was dit nog niet mogelijk, we hopen volgend jaar weer. Er werd gevist van 08.00 uur t/m 13.00 uur. De hengelkeuze was vrij. Veel vissers kozen voor de feeder, een enkeling voor de vaste stok. Met dit weer werd er weer veel gevaren en de Kaagweek was begonnen. De vangsten waren bedroevend. Vak A wist nog enkele brasems te verschalken in vak B werden alleen zwartbek grondels en enkele baarsjes gevangen. Een groot gedeelte van de vissers vertrokken halverwege de wedstrijd. Maar ja zoals ieder jaar kwam er een winnaar uit de doos. De gelukkige was Fred Kuyken met een gewicht van 6.180 kg op steknr 3, op de voet gevolgd door Johan met een gewicht van 3.780 kg op steknr 2. Fred mogen wij je feliciteren als kampioen. Je weet wat je te doen staat volgend jaar. Je titel verdedigen.

Aan de waterkant met Willem Groen.                                                        Hoe sterk zijn de eenzame vissers.

Joey Fasseur bekijkt op de telefoon zijn                                                        Prijs uitreiking.
vangsten