In Memoriam

Woensdag, 17 maart 2021

In Memoriam

Bart de Roo geboren: 02-11-1921      overleden: 14-03-2021

Onlangs bereikte ons het bericht van het overlijden op 14 -03-2021 van ons erelid Bart de Roo. Hij bereikte de respectabele leeftijd van 99 jaar. Bart was ruim 70 jaar lid van de bond en ook heel wat jaren lid van de 55+ club. Bart heeft zijn grote hobby vissen al die jaren bij onze vereniging uitgeoefend. Hij keek uit naar iedere donderdagochtend om zijn wedstrijdje te vissen. Hij genoot hier ontzettend van. Weer of geen weer dat maakte hem niets uit. De eerste jaren reed hij met Frans Zandbergen en daarna met Henny Valk in de vroege ochtend naar het clubhuis. Daarnaast was hij in vroegere jaren een verwoed peurder. Heeft menig palinkje gevangen maar ook zo af en toe een bekeuring opgelopen!!!! Want de meeste paling zit toch in water waar je nou net geen vergunning voor had!!! Met Martin de Jong had hij nogal eens een weddenschapje over wie er die ochtend zou winnen, waarbij Martin dan uitsprak dat Bart een zoen kreeg als hij van Martin zou winnen. Hij heeft toch heel wat zoenen van Martin gehad. Bart viste bijna altijd top 10, waaruit blijkt dat hij gewoon een goede visser was. Maar ook op de ledenvergaderingen liet hij zich indien nodig flink horen. Kortom het was een betrokken lid. De laatste jaren moest hij vanwege gezondheidsproblemen afhaken en daar heeft hij het best moeilijk mee gehad.
Wij zullen hem blijven herinneren als een prima persoon en een goed visser.
Rust zacht Bart.