Uitstel A.L.V. Zuid-West Nederland

Vrijdag, 17 april 2020

Geachte dames en heren,

28 mei 2020 staat de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van Sportvisserij ZWN gepland.De huidige situatie rondom het Coronavirus en de genomen overheidsmaatregelen maakt dat deze Algemene Ledenvergadering tot nader order zal worden uitgesteld. Immers, door in grote getalen samen te komen zouden we een onverantwoord risico nemen elkaar te besmetten. We volgen de richtlijnen van het Kabinet, de RIVM en het NOC*NSF strikt op.

De wettelijke en statutaire beperkingen omtrent het moment van het houden van de Algemene Ledenvergadering komen daarmee in de knel. Echter, art. 2:8 lid 2 BW biedt ons inziens de ruimte om deze wettelijke en statutaire termijnen buiten toepassing te laten en de vergadering uit te stellen. Deze wettelijke en statutaire regels gelden immers niet voor zover dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Naar het federatiebestuur meent is dat in dit geval zo. Zo prevaleert ons inziens het belang van de volksgezondheid en het voorkomen van eventuele besmettingen boven het belang van een tijdig gehouden Algemene Ledenvergadering. Daarom doet het federatiebestuur een beroep op art. 2:8 lid 2 BW.

Desalniettemin zullen de agenda en de bijbehorende stukken u tijdig, binnen vier weken voor de oorspronkelijke datum van de Algemene Ledenvergadering worden toegezonden.
Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur,