Vervolg bericht Sportvisserij Nederland en Zuid-West Nederland

Donderdag, 26 maart 2020

Op 23 maart j.l. maakte het Kabinet bekend dat tenminste tot en met 1 juni iedere vorm van evenementen - dus ook sportvisserijevenementen - niet zijn toegestaan.
Er geldt geen ondergrens meer voor het aantal mensen. Derhalve geen wedstrijden, beurzen, trainingen, etc. Eerder is aangegeven dat sportverenigingen de deuren dienen te sluiten.

Samenkomsten of samenscholingen van andere, bijvoorbeeld ongeorganiseerde, aard - ook aan de waterkant - mogen met niet meer dan 3 personen plaatsvinden (tenzij uit één huishouden) en alleen wanneer tenminste 1,5 meter afstand van elkaar wordt genomen. Gemeenten krijgen de mogelijkheid daarop te handhaven.

Als u toch wilt gaan vissen om een frisse neus te halen, willen wij u dringend verzoeken om de volgende richtlijnen in acht te nemen:

Ga het liefst in uw eentje vissen, ook als u met een boot het water opgaat.