Spiegelkarper avond 2019 groot succes.

Vrijdag, 6 december 2019

Beste karpervissers,

Vrijdag 22 november 2019 was het weer Leidse SKP-avond. In het bondsgebouw van de Leidse Hengelaarsbond was het net als ieder jaar weer een gezellig drukke bedoening, met zo’n goede 100 bezoekers, geïnteresseerd naar het reilen en zeilen omtrent het spiegelkarperproject op ‘onze’ Rijnlands Boezem. Zoals ieder jaar werd er afgetrapt door Guus van Doorn met zijn jaarlijkse ‘Boezem-update’. En er was genoeg te zien. Dit jaar kreeg het skp-team nl. 389 meldingen van 79 verschillende Boezemvissers te verwerken. Er werden 244 duidelijke matches gemaakt. Daarnaast 53 typische doch niet te matchen projectvissen, een gedeelte schubkarper, oude (wilde) bekende vissen en nog een berg huiswerk .Na de drinkpauze was het de beurt aan Wouter van Asch. Deze gaf met zijn presentatie een mooie inkijk in zijn ’30 jaar Boezemvisserij’.
Eerst een prachtig stukje geschiedenis, maar daarnaast schetste hij ook een heel mooi beeld van wat de skp-uitzettingen in de loop van de jaren teweeg hebben gebracht!
De ene hele mooie grote uitzetter na de ander, gemixed met schubs, wilde vissen en nog wat OVB- ‘oudjes’ van voor de start hetofficiële project.

Afsluitend natuurlijk de TOMBOLA!
Met een bijzonder rijkelijk gevulde prijzentafel, gingen heel wat vissers weg met mooie prijzen.
Maar belangrijker nog, dankzij de lotenverkoop hiervoor is er weer een fantastisch bedrag overgebleven, wat volledig omgezet wordt in nieuwe karpers voor de aankomende Boezem-uitzetting!

Dus enorme dank aan de Leidse Hengelaarsbond en alle gulle sponsoren;
- Sportviscentrum het Plashuis
- PB-products