Visles Gomarusschool weer een succes.

Vrijdag, 5 juli 2019

Het was voor het tweede jaar dat we de Gomarusschool bezochten voor de visles. Zo zagen we bekende gezichten van vorig jaar uit groep 7. Vismeester Gerard begon rond 9.15 met het biologiedeel van de les. Hier kwam ter sprake hoe de vis leeft in het water wat hij eet ook de kaart met vissen werd getoond. Hiermee kon men de vis herkennen. Rond 10.30 kwam Jan om de vismeester te helpen met de voorbereiding hoe de vis te onthaken.en  te behandelen na het onthaken. Rond 12.00 uur waren de vrijwilligers ook gearriveerd en werd eerst bekeken welk water er gevist. kon worden. Uiteindelijk werd besloten dat we naar de hofvijver gingen. Daar werden alle hengels voor de kinderen klaar gemaakt. Ook de maden werden in doosjes gedaan, het voer klaar gemaakt en emmertjes water klaar gezet.
Rond 13.15 uur arriveerde de kinderen met juf Caroline. Iedere vrijwilliger kreeg twee kinderen onder zijn beheer. Er waren kinderen die al eens gevist hadden. De vrijwilligers assisteerde de kinderen bij het plaatsen van de made en het onthaken van de vis. Alle kinderen vingen vis wel niet groot. Rond 15.00 uur werd er afgefloten en de spullen opgeruimd. Alle kinderen kregen een vistuigje van de viismeester. Ik heb met de juf een afspraak gemaakt voor volgend jaar. Ook deze dag is succesvol verlopen. Bij deze wil ik vismeester Gerard en alle vrijwilligers hartelijk bedanken voor hun inzet en hopen volgend jaar weer een beroep op jullie mogen te doen. .Ook Hengelsport Leiden bedankt voor de sponsoring. De foto''s zijn geplaatst in ons album.