Visles OBS JPF Steijaertschool 2019

Woensdag, 29 mei 2019

Visles OBS JPF Steijaertschool.
De visles was een groot succes. Onder leiding van VISmeester Gerard werd de kinderen uit groep 8 verteld wat zich in en om het water afspeelt. Na de korte lunch pauze vertelde Gerard iets over teken, en welke gevaren dit kon hebben. Welke vissen we hier konden vangen en de kinderen moesten op de kaart de vis zoeken die op het bord stond. Daarna werd er geoefend op het onthaken van de vis en welke handeling er verricht diende te worden hiervoor. Na afloop van dit gedeelte werd er geluncht door de kinderen. VISmeester Gerard trok met de vrijwilligers naar de waterkant om de hengels klaar te leggen, het voer en de made. Alle kinderen vingen een visje. Er werden brasems , voorns, bliekjes en zelfs een zeelt gevangen. De Hengelaarsbond Leiden bedankt Hengelsport Leiden voor hun medewerking, en ook onze vrijwilligers hartelijk bedankt voor hun inzet, ook de twee ouders van een leerling.. Wij hopen 5 juli weer een beroep op jullie te mogen doen.