Verslag kerstwedstrijd

Maandag, 19 november 2018

Zondag 18 november hielden wij onze jaarlijkse kerstwedstrijd. We hadden 35 inschrijvingen wat niet slecht was maar het kan altijd beter. Het weer zou goed zijn wel koud maar droog. De wind was Oost maar zou halverwege de ochtend naar Oost, Noord, Oost draaien. Rond 06.00 uur werden de vissers verwacht en werden getrakteerd op koffie of thee. Rond 06.30 uur werden de wedstrijd plaatsen getrokken. We hadden 3 mogelijkheden waar we konden vissen dit waren de Damse Rijn, Aarkanaal of de Zijl. Er werd voor het laatste gekozen. Er werd uit gezet vanaf het cafe Het Dobbertje naar de Spanjaards brug. Hier hadden we de wind in de rug. We visten van 09.00 uur tot 13.00 uur. Rond 09.00 uur werd er getoeterd zodat we konden beginnen. De eerste voerballen verdwenen in het water en nu maar afwachten of de vis wilde bijten, Nou dat was een tegenvaller of de vis lag er niet of door de plotselinge afkoeling van het water was de vis in ruststand. Wel kwam de zon door, dus werd het wat aangenamer aan de waterkant. Rond 13.00 uur werd er afgefloten en kon de balans worden opgemaakt. Die was bedroevend een paar vissers hadden vis. Wij houden 23 december onze prijs uitreiking. Het is te hopen dat de vissers niet ontmoedigt waren en toch weer volgend jaar aan onze wedstrijd willen deelnemen.

Tot 23 december. Zaal open om 14.00 uur.