Project thuis op straat vissen met de jeugd.

Maandag, 5 november 2018

Op woensdag 24 oktober was er een samenwerking tussen de combinatiefunctionaris van Thuis Op Straat (Stefan) en de Leidse Hengelaars bond. Stefan probeert het beweegaanbod te verhogen en te versterken in Leiden Zuid – West. Om dit te realiseren gaat hij samenwerkingen aan met verschillende verenigingen uit Leiden Zuid-West. Er is afgesproken dat Stefan zou zorgen voor de deelnemers en hengelaarsbond voor de workshop. Om 12.00 uur werden wij verwacht op de club en kregen wij een voorlichting olv Jan. Door wat omstandigheden werkte de beamer niet echt mee. Hierdoor werd de voorlichting ietsjes korter en gingen we verder met de “hoe maak ik mijn tuigje op om te gaan vissen”. De deelnemers kregen handige tips om in de toekomst hun eigen tuigje op te maken zodat ze geen hulp nodig hebben van ouders of andere. Na het opmaken van het tuigje kregen de deelnemers een drankje van de club,  zodat ze opgeladen en wel richting de waterkant konden gaan om dan daadwerkelijk te gaan vissen. Na een klein uurtje waren er een aantal deelnemers die wat vissen hadden gevangen maar sommige hadden helaas niets gevangen, maar dat mocht de pret niet drukken. De deelnemers waren heel enthousiast gedurende de visworkshop en bedankte Jan en de hengelaarsbond voor de leuke middag. Stefan en Jan hebben afgesproken om het contact te onderhouden om zo in de toekomst nieuwe activiteiten te realiseren. Jan bedankt voor de workshop en tot snel.