Roofvissen met Nathalie en Willemijn

Donderdag, 12 juli 2018

Sloepsnoeken met Nathalie en WIllemijn .Nathalie en ik kennen elkaar via Facebook, daar hebben wij nu ruim een jaar contact met elkaar. Ik als snoekvisser en Nathalie als zeevisser hebben wij elkaar een hoop te leren. Vandaag was het hoog tijd om een samen het water op te gaan. Nathalie haar snoek pr was blijven steken op 75cm en deze wilde ze graag verbeteren. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dat nog niet perse zo snel zag gebeuren aangezien we deze zomer de snoeken minder goed kunnen vinden dan vorige jaren. Het doel van de dag? Elkaar eens gezellig leren kennen en een mooie dag op het water hebben. Een dag met een gouden randje is het geworden... Ik ben van mening dat je echt niet super vroeg het water op hoeft om goed snoek te vangen (mits de watertemperatuur dit toelaat). Binnen een uur hadden we 3 mooie snoeken, allemaal op dezelfde stek, hebbes, gevonden!! De dag was nu al geslaagd. Toch wilde ik nog een paar andere spots proberen, als het hier los gaat zou het zomaar op de gehele Kagerplassen dolle boel zijn. Maar na een paar uurtjes zoeken en rondvaren zonder vangsten besloten we toch weer terug te gaan naar onze eerste spot. En wat een goed besluit was dit! Binnen no-time stond Nathalie haar hengel krom. Zo krom dat ik haar vroeg of ze misschien vast zat, op dit moment ging de snoek helemaal los. Als twee enthousiaste viswijven gilden we van de schrik. Ons gillen werd al snel vervangen door zacht gefluister nadat we een glimp van de kop van deze snoek onder het wateroppervlakte zagen. Dit zou zomaar een meter+ kunnen zijn...Nu wilde we deze snoekdame toch wel echt snel in ons net hebben. Na rustig overleg kregen we haar net aan in het net, snel onthaken en meten nu. En ja hoor, deze dikke kop met slanke zomerlijf was 106 cm!! Als een kind zo blij was Nathalie en nog flink in shock. Even snel wat mooie foto's en terug ging ze, gelukkig had ze snel weer de kracht om de diepte in te duiken, een teken dat wij dit goed en vlot hadden gedaan. Wat een dag, een dag met een gouden (snoek) randje