Visles Lucas van Leyden-school 2018

Woensdag, 4 juli 2018

Net als vorig jaar werden wij gevraagd om mee te werken aan vislessen bij verschillende scholen. Dit jaar werd het de Lucas van Leyden-school. We werden verwacht 3 juli in groep 6. en 4 juli in groep 7. Vismeester Gerrit van Vliet werd gevraagd om deze twee dagen een invulling te geven.met medewerking van Hengelaarsbond Leiden. s''Ochtends kregen de kinderen theorie over het wel en wee in en rondom het water. Na afloop kregen de kinderen een tas met lesstof om thuis ook te oefenen. Na de lunch trokken de kinderen met de leerkracht naar de waterkant waar de vrijwilligers van de hengelaarsbond de hengels in orde hadden gemaakt. Het voer en aas waren ook aanwezig. De kinderen kregen uitleg waarom voeren en waarom aas.Daarna konden ze gaan vissen. De eerste dag werd er gevist in de Oude Vest. De vangsten waren redelijk voorns en bliekjes werden er gevangen. Na twee uur te hebben gevist gingen de kinderen weer terug naar school en de vrijwilligers maakten de spullen weer op voor de volgende dag. s''Ochtends theorie en daarna naar de waterkant. Deze keer de Witte Singel t/o de Sterrenwacht. Ook hier werd er weer redelijk vis gevangen. Han van Bemmel wist met zijn pupil een brasem te vangen. Proficiat..Wij willen Gerrit bedanken voor zijn inzet en ook al de vrijwilligers willen wij bedanken want zonder vrijwilligers worden deze dagen geen succes.