De open leidse kampioenschappen gevist

Maandag, 4 september 2017

Afgelopen zondag werden de open leidse kampioenschappen gevist. Het wedstrijd parcours werd de Ringvaart Lijnden. Rond 05.45 werden de eerste vissers verwelkomd door Han van Bemmel voor de loting van hun te vissen plek . Er hadden zich rond de  30 vissers aangemeld. Na de koffie vertrok iedereen naar Lijnden. Rond 08.00 uur werd er gefloten zodat de wedstrijd kon beginnen. Het weer was fantastisch, een opkomende zon wat voor de vaste stok vissers een probleem was die hadden moeite hun dobber te zien. Naarmate de zon hoger stond loste dit probleem zichzelf op. Het water stroomde hard maar dit was gunstig. De eerste anderhalf uur werd er goed gevangen maar de stroming viel weg maar de vis ook .  Met pijn en moeite werd er nog een visje verschalkt. De vangsten vielen tegen dat bleek na het wegen. Het hoogste gewicht was rond de 8 kilo. Al met al een mooie dag en voor herhaling vatbaar. Wij willen cen en nico bedanken voor hun inzet. Wij hopen volgend jaar weer een beroep op jullie te mogen doen.