Kerstwedstrijd Hengelaarsbond Leiden en Omstreken 2016

Zondag, 27 november 2016

Ook dit jaar werd er weer een kerstwedstrijd georganiseerd door de Hengelaarsbond Leiden en Omstreken.

Deze wedstrijd is voor leden van de Leidse Hengelaarsbond.  Het clubgebouw werd om 06.30 uur geopend voor de trekking van de plaatsen. Onder het genot van een bak koffie vond de trekking plaats. Vergeleken bij vorig jaar was de opkomst groot, dit kwam doordat de weergoden ons dit jaar gunstig gezind waren. We konden 40 man noteren.

Doordat de wind Noord stond was de optie de Damse Rijn. De spullen werden klaar gezet, dobbers uitgepeild, het voer klaar gemaakt en nu maar wachten tot de toeter gaat. Om 09.00 uur konden we beginnen en verdwenen de voerballen in het water. Nu maar wachten op de eerste aanbeet die liet niet lang op zich wachten. Alle vissers vingen vis.

Om 13.00 uur klonk de toeter we moesten stoppen einde wedstrijd..Spullen inladen en wachten op de wegers.