Visles Gomarusschool Leiderdorp

Donderdag, 28 september 2017

Ons werd gevraagd om de vismeester te assisteren . Rond 10.15 uur ving de visles aan. Het was groep 7. Er zaten 19 kids in het lokaal.
De vismeester Lau van der Hoorn begon met te vragen, wie er wel eens gevist hadden. Enkele kinderen staken hun hand op. Toen begon de visles. De vismeester toonde een kaart van de zoetwatervissen, en de zoutwatervissen die in ons water voorkomen. Daarna stelde hij vragen hoe de vis leeft, wat hij eet en zich voortplant. Rond 12.00 uur gingen de kinderen lunchen, en trokken de vrijwilligers naar de waterkant om de hengels op te tuigen, en de dobbers op diepte peilen. Rond 13.15 uur kwamen de kinderen aan de waterkant. Hier werd vertelt waarom voeren zo belangrijk is. Ook konden ze leren hoe een made aan de haak te doen. Daarna konden ze gaan vissen. De vangst was matig er werden ongeveer 10 vissen  gevangen. Na afloop dit was rond 14.30 uur werden de hengels weer afgetuigd en mochten de kinderen hun tuigje en hakensteker meenemen. Wij willen onze vrijwilligers bedanken en hopen weer een beroep op hun te mogen doen. Zonder vrijwilligers had dit project niet gekund. Ook Sportvisserij Nederland en de vismeester Lau van der Hoorn willen wij bedanken. Ook onze sponsor Sam''s Hengelsporthuis voor het leveren van het voer en de made bedankt hiervoor.