Jeugcursus 2017 geslaagd

Vrijdag, 12 mei 2017

Na een aantal jaren zonder jeugd is het ons dit jaar weer gelukt. De cursus wordt op 4 woensdag middagen gegeven.  We kregen 8 aanmeldingen. De leeftijd varieerde van 7 t/m 12 jaar. De eerste dag was theorie. Hier werd de kinderen geleerd hoe vissen leven, wat zij eten, waar waterplanten voor dienen en het omgaan met de natuur. Door middel van leskaarten werd het de kinderen duidelijk gemaakt met wat voor vissen zij te maken kunnen krijgen. Ook werd de wateromgeving besproken. Dat ze geen vuil moeten achter laten, vislijnen niet laten slingeren en altijd een plastic tas meenemen voor het vuil in te doen dus ook oude en kapotte lijnen. Zo kunnen zij de tas thuis in de prullenbak gooien. Dag twee leerden de kinderen tuigjes te maken, dobbers uitloden, haakjes aanzetten en het tuigje op de hengel zetten. Ook werd ze geleerd hoe een vis te onthaken wel met natte handen. Deze twee weken waren voor de jeugd leerzaam. Volgende week gaan we naar de waterkant.  Hierover meer

De jeugdcommissie